Een verhuizing naar een ander kantoorpand vraagt een goede coördinatie en planning. Doe je dit niet dan kun je behoorlijk in de stress raken. Je kunt er voor kiezen om zelf je verhuizing uit te voeren met behulp van het personeel, andere bedrijven besteden de klus liever uit. Het laten uitvoeren door een verhuisbedrijf gaat vaak sneller. Hoe gaat een verhuizing naar een ander kantoor in zijn werk en waar moet je allemaal aan denken? We zetten het voor je op een rijtje.
Neem de tijd
Voorkom dat je in tijdnood komt met de verhuizing. Zeg op tijd het huurcontract op en schat in hoeveel tijd er nodig is om je bedrijf te verhuizen. Verhuis eerst alle noodzakelijke spullen, zodat het bedrijf zo snel mogelijk weer kan doordraaien. Als je genoeg tijd inplant hoef je vaak niet alles in een keer te verhuizen, maar kun je de spullen ook in fases verhuizen. Dit kan een hoop stress voorkomen.
Teveel spullen
Ga je verhuizen naar een kleiner kantoor, dan kan het zijn dat je teveel spullen hebt om mee te nemen. In dat geval moet je hier vanaf zien te komen. Spullen die kapot zijn kunnen naar het grofvuil. Bruikbare spullen kunnen worden verkocht. Er zijn verhuisbedrijven die zich ook bezighouden met de inkoop van kantoorartikelen, zoals kantoorleegmaken.nl. Zo ben je in een keer van de spullen af en kun je ook nog besparen op de verhuiskosten.
Wat kost het verhuizen van je kantoor?
De prijs van een zakelijke verhuizing is afhankelijk van de grootte van het bedrijf en de inboedel die moet worden verplaatst. De prijs wordt vaak berekend aan de hand van het aantal m3. Maar er zijn nog meer factoren die een rol kunnen spelen. Bijvoorbeeld het aantal dozen dat nodig is, het aantal verhuizers dat nodig is en de voorrijkosten.